Stjernedryss på Sustainable Brand Index Awards 2019


TINE kåret av norske forbrukere til Norges mest bærekraftige selskap i 2019, mens 16 andre selskap fikk pris som vinner i sin bransje

En fullsatt sal fra næringslivet var samlet på MESH til årets Sustainable Brand Index Awards. Prisutdelingen gir et innblikk i de mest bærekraftige merkene i Norge ifølge norske forbrukere. Prisene som ble delt ut var årets Sustainable Brand som i går gikk til Tine, og til vinnere i hver bransjekategori. Arrangementet ga også en oppdatering på hva som er de siste trendene i Norge og Norden.

 

Tine havnet altså på topp i årets rangering av de mest bærekraftige merkene i Norge. I tillegg ble disse selskapene kåret som bransjevinnere: Telenor, Statkraft, Sparebank1, Gjensidige, NSB, Norwegian, Tesla, Ving, Nordic Choice Hotels, Norgesgruppen, Kiwi, Tine, IKEA, Stormberg, Starbucks, Ditt Apotek og Circle K.

Sustainable Brand Index er Nordens største merkevareundersøkelse innen bærekraft. Den årlige merkevareundersøkelsen blir arrangert i Sverige, Norge, Danmark og Finland, med totalt over 750 merkevarer og basert på tilbakemeldinger fra mer enn 30 000 forbrukere. Over 200 forbruker-merkevarer har blitt analysert i forbindelse med den norske rapporten.